Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Krośnie Odrzańskim
Joanna Nikiforow
Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
ul. Piastów 10 b, pok. 014
66 – 600 Krosno Odrzańskie
tel. 068 3830235
rzecznikkonsumentow@powiatkrosnienski.pl
Godziny pracy: poniedziałek – 8:00 – 16:00 wtorek – 7:30 – 15:30
środa – 7:30 – 15:30
czwartek – 7:30 – 13:30
DO ZADAŃ RZECZNIKA NALEŻY W SZCZEGÓLNOŚCI
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów; 2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów; 3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów; 4) rzecznik może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów; 5) rzecznik współdziała z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Informacje dla konsumentów
Jak dobrze przygotować wniosek o upadłość konsumencką - pobierz Jak mądrze inwestować - pobierz Jak poradzić sobie na rynku nieruchomości - pobierz
Jak się nie dać fachowcom - pobierz
Jak skutecznie reklamować towary konsumpcyjne - pobierz
Kredyt bankowy - pobierz
Nieuczciwe klauzule w umowach konsumanckich - pobierz
Nieuczciwe praktyki rynkowe - przewonik - pobierz
Ogólne bezpieczeństwo produktów - pobierz
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość - pobierz
Odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa - pobierz
Poradnik młodego konsumenta - pobierz
Przed zawarciem umowy z bankiem - pobierz
Przepisy konsumenckie - pobierz
Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców - pobierz
Rozstrzyganie sporów konsumenckich w Polsce - pobierz
Telefonia komórkowa a młody konsument - pobierz
Ubezpieczenia komunikacyjne - pobierz
Umowy na odległość w handlu elektronicznym - pobierz
Usługi turystyczne - pobierz
Usługi - pobierz
Ustawa z dnia 02.03.2000 r. - pobierz
Ustawa z dnia 27.07.2002 r. - pobierz Vademecum konsumenta - pobierz
Wniosek o udzielenie pomocy prawnej - pobierz
Wzory reklamacji z tytułu niezgodności z umową - pobierz
Zmowy cenowe - pobierz
Informacje otrzymano za zdgodą UOKiK www.uokik.gov.pl
Przydatne linki
Polecane linki stowarzyszeń i instytucji państwowych w których szczegółowo zawarto m.in. informacje dotyczące spraw konsumenckich:
1.Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl
2. Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej: http://www.giih.gov.pl Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wielkopolskim http://www.wiih.gorzow.pl/
3. Rzecznik Ubezpieczonych http://www.rzu.gov.pl/
4. Urząd Regulacji Energetyki: http://www.ure.gov.pl
5. Urząd Komunikacji Elektronicznej: http://www.uke.gov.pl
6. Bankowy Arbitraż Konsumencki http://www.zbp.pl
7. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl
8. Polska Izba Turystyki http://www.pit.org.pl/
9. Federacja Konsumentów: http://www.federacja-konsumentow.org.pl
10. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich: http://www.skp.pl/
|